Sprek mamma startar opp att tysdag 4.september kl 1100 – 1155! Ta med barnet på trening og få ei god treningsøkt der mor er i fokus. Påmedling til post@topptrening.no!

15 gonger – 1800,-

Drop in: 160,-

Timen er inkludert i månadsavgifta for medlemmar ved ToppTrening. Send likevel påmelding før oppstart!

Nedanfor er beskrivelse av opplegget og timen. 

Om timen

Gruppetrening for mor og barn med fokus på kondisjon og styrke. Timane er oppbygd med oppvarming (ca. 10 min enkel aerobic), der etter styrkeøvingar med bruk av kroppsvekt eller ulike hjelpemiddel (BasisBall/ Bosu/ step/ miniband/ strikk etc.). Ingen koordinasjons-krevjande kombinasjonar, men generell styrke for heile kroppen, og spesifikk styrke for øvre rygg, mage og bekkenbunn. Vi vurderer nivået i gruppa og tilpassar utifrå det, difor vil vi variere type øvingar etter kvart som vi kjenner kva kroppen meistrar. Uttøying/avspenning til slutt. Timane varer ca. 55min.

 

Kven kan delta?

«I følge the American College of Obstetricians and Gynecologists, er det individuelt når man kan gjenoppta trening. Ett kriterium er selvsagt at det må være fysisk og medisinsk trygt. Når dette tidspunktet inntreffer, varierer. Noen klarer å trene litt bare noen dager etter en fødsel, mens andre trenger flere uker på å komme seg. Har du gjennomgått en komplisert fødsel, eller keisersnitt, kan det gå mer enn seks uker før du kan gjenoppta treningen» www.nhi.no

 

Vi legg opp til at barnet kan vere ein aktiv del av timen, men vi har størst fokus på at mor får bevege seg. Det er mulig å ta med bilstol eller vogn inn i gruppesalen, eller barnet kan ligge på matter på golvet under timen. Ta gjerne med tepper til barnet, det kan vere golvkaldt. 

 

Lesernes kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

    Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.